Povijest kompanije Reebok od 1890. do 2013.


1890.-1930.

Kompanija J.W. Foster and Spikes of Fire

Prethodnica kompanije Reebok sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu osnovana je iz jednog od najboljih zamislivih razloga: sportaši su htjeli trčati brže. Zato je devedesetih godina 19. stoljeća Joseph William Foster proizveo neke od danas najpoznatijih tenisica za trčanje sa čepovima na potplatima. Do 1895. bio je u poslu ručne proizvodnje tenisica za najpoznatije atletičare, a ubrzo je njegova novoosnovana kompanija J.W. Foster and Sons stekla međunarodnu klijentelu uglednih sportaša. Obiteljska tvrtka s ponosom je proizvela tenisice za trčanje koje su sportaši o kojima je snimljen film Chariots of Fire nosili na Ljetnim olimpijskim igrama 1924. godine.


1950.-1980.

Gazela poznata po imenu Reebok, kompanija u pokretu

Dvojica unuka osnivača kompanije 1958. pokreću kompaniju koja će postati poznata pod imenom Reebok, koje je dobila po afričkoj gazeli. Paul Fireman, partner u kompaniji koja se bavila distribucijom sportske opreme za sportove na otvorenom, 1979. primjećuje tenisice marke Reebok na međunarodnom sajmu. Ugovara distribucijsku licencu za Sjevernu Ameriku i američkim kupcima iste godine predstavlja tri modela tenisica za trčanje. S cijenom od šezdeset dolara, bile su to najskuplje tenisice za trčanje na tržištu.


80-e

Do 1981. prodaja kompanije Reebok premašila je iznos od 1,5 milijuna dolara, a već za sljedeću godinu planiran je dramatičan iskorak. Reebok 1982. predstavlja prvu tenisicu dizajniranu posebno za žene. Bila je to tenisica za najnoviji hit u vježbanju – aerobik. Tenisica je nazvana Freestyle™ i s njom je Reebok predvidio i potaknuo tri nova trenda koja su potpuno promijenila industriju sportske obuće: aerobik, sudjelovanje žena u profesionalnom sportu i popularnost dizajnerske sportske obuće koja je postala dio ulične mode i sportske elegancije. Slijedio je eksplozivni rast, a Reebok je to iskoristio za stvaranje novih kategorija proizvoda te se kompanija brzo prometnula u najuspješniju kompaniju u toj industriji.

Usred brzorastuće prodaje 1985. Reebok objavljuje prvu javnu ponudu dionica (dionica je na Njujorškoj burzi dobila oznaku RBK). Godinu dana kasnije kompanija Reebok je provela prvu stratešku akviziciju stjecanjem društva The Rockport Company. Društvo Rockport bilo je pionir u uporabi naprednih materijala i tehnologija u tradicionalnoj obući i prvo koje se okrenulo tehnološkom unaprjeđenju udobnosti nošenja svih vrsta elegantne i sportske obuće. Kasnih osamdesetih godina prošlog stoljeća kompanija Reebok je započela agresivno širenje na prekomorska tržišta i danas su proizvodi marke Reebok dostupni u više od 170 država putem mreže nezavisnih i Reebokovih distributera.

Stvaranje inovativnih proizvoda koji uvijek izazivaju pozornost kupaca osnovna je korporativna strategija društva Reebok još od predstavljanja modela Freestyle. Kasne osamdesete bile su posebno produktivne za kompaniju, a počele su predstavljanjem The Pump® tehnologije, a kompanija je sve do danas nastavila redovito predstavljati revolucionarne koncepte i tehnološka rješenja za brojne sportove i fitnes.


90-e

Reebok je 1992. počela tranziciju od kompanije koja se primarno poistovjećivala s fitnesom i vježbanjem u kompaniju jednako uključenu u profesionalni sport i to predstavljanjem nekoliko novih koncepata obuće i odjeće za američki nogomet, bejzbol, nogomet , atletiku i druge sportove. Iste godine Reebok je započeo partnerstvo s golferom Gregom Normanom, koje je rezultiralo predstavljanjem kolekcije Greg Norman.
Kasnih devedesetih Reebok se strateški okreće približavanju imidža marke onome nekolicine odabranih najnadarenijih svjetskih sportaša. Kompanija se otad fokusirala na sportaše koji su najbolji od najboljih u sportu i fitnesu.


2000.

Reebok i National Football League (nacionalna liga američkog nogometa) 2000. najavljuju ekskluzivno partnerstvo koje će biti temelj trgovine NFL proizvodima široke potrošnje. NFL je dala dugoročnu ekskluzivnu licencu kompaniji Reebok za proizvodnju, marketing i prodaju NFL licenciranih proizvoda počevši od sezone 2002. za sva 32 NFL kluba. Licenca obuhvaća službene dresove, opremu i dresove za osoblje na klupi, opremu za treninge, kao i brendiranu obuću i odjeću.


2001.

Kompanija Reebok i National Basketball Association (nacionalni košarkaški savez SAD-a) 2001. ugovaraju dugoročno strateško partnerstvo u okviru kojeg Reebok dizajnira, proizvodi, prodaje i reklamira licencirane proizvode za NBA, WNBA (ženski nacionalni košarkaški savez SAD-a) i NBDL (juniorsku NBA ligu). Reebok je osigurao ekskluzivna dobavljačka i marketinška prava za svu opremu za utakmice, uključujući službene dresove, majice za trening, opremu za zagrijavanje, originalne dresove i replike, kao i opremu za NBA, WNBA i NBDL. Reebok je imao i ekskluzivno pravo, uz ograničene iznimke, dizajnirati, proizvoditi, oglašavati i prodavati pokrivala za glavu, majice, jakne i ostale odjevne predmete za sve timove većim dijelom distribucijskih kanala. Reebok je 2006. prenijela NBA prava brendu adidas.


2002.

Reebok 2002. predstavlja Rbk – kolekciju obuće i odjeće nadahnutu uličnom modom, dizajniranu za mlade žene i muškarce koji zahtijevaju i očekuju da stil koji nose odražava njihove stavove i odnos prema životu. Oni su u trendu i originalni, autentični i željni uspjeha. Inspiriran uličnom modom, Rbk obilježava i marketing koji je kulturološki relevantan. Reebok je, zahvaljujući ponudi koja uključuje najpopularnija i najvrjednija sportska dobra, pokrenuo integriranu marketinšku kampanju koja je spojila sport, glazbu, tehnologiju i zabavu, a dizajnirana je kako bi marku Reebok približila milijunima novih potrošača širom svijeta. Globalna marketinška kampanja pokrenuta je početkom 2002. i uključivala je odabrane Reebok sportaše i neke od najuspješnijih hip-hop i rap umjetnika. Reebok je zakoračila u potpuno novo područje i postala pionir u spajanju sporta, glazbe i tehnologije.


2003.

Za marku Rbk 2003. godina bila je posebno značajna. Reebok i slavni rap glazbenik Jay-Z zasnovali su partnerstvo bez presedana u industriji, koje je uključivalo dizajn i marketing kolekcije S. Carter Collection by Rbk predstavljene u travnju. Jay-Z je time postao prvi nesportaš s kolekcijom sportske obuće s potpisom. Predstavljanje prve Jay Z tenisice bilo je iznimno uspješno. Kasnije iste godine Reebok i superzvijezda 50 Cent predstavili su jednako uspješnu kolekciju G Unit Collection by Rbk.


2004.

Kompanija Reebok je 2004. postala vodeći svjetski proizvođač hokejskih dresova i opreme preuzimanjem The Hockey Company. Trgovačke marke The Hockey Company, CCM, Koho i Jofa neke su od najcjenjenijih u sportu.
Reebok i NHL potpisali su dugoročni licenčni ugovor prema kojem kompanija isporučuje autentične on-ice dresove za 30 NHL klubova. Ima i isključiva globalna prava na proizvodnju i marketing autentičnih dresova, kao i njihovih replika i dresova za trening, s imenima i logotipima NHL-a i ligaških klubova. Reebok ima i isključive ugovore s Kanadskom hokejskom ligom, Američkom hokejskom ligom i Hokejskom ligom Istočne obale.


2005.

Početkom 2005. Reebok je lansirala Rbk Hockey, novu i inovativnu liniju hokejske opreme, štapova, klizaljki ultravisokih performansi s potpisom hokejske legende Sidneya Crosbyja, koji je već stekao ugled nove legende lige. U samo dvije godine Rbk Hockey je postala jedna od najpopularnijih i najtraženijih hokejskih marki na tržištu.

Reebok je 2005. pokrenula najveću globalnu integriranu marketinšku kampanju u deset godina poslovanja. I Am What I Am je snažna i sveobuhvatna kampanja koja ujedinjuje sve marketinške napore i oglašavanje marke. Kampanja potiče mlade ljude da prigrle svoju individualnost i slave moderne heroje. Slavne osobe koje su se priključile kampanji su glazbene ikone Jay-Z, Daddy Yankee i 50 Cent, vrhunski sportaši Allen Iverson, Donovan McNabb, Curt Schilling, Kelly Holmes, Iker Casillas i Yao Ming i glumačke zvijezde Lucy Liu, John Leguizamo i Christina Ricci te vozač skejtborda Stevie Williams.


2006.

U siječnju 2006. adidas-Salomon AG preuzima Reebok i zauvijek mijenja globalnu industriju sportske opreme. Ubrzo nakon potpisivanja ugovora predsjednik Uprave i direktor kompanije Reebok Paul Fireman najavljuje odlazak iz kompanije, a na mjesto predsjednika i direktora branda Reebok stupa Paul Harrington. Danas je adidas Grupa, koja obuhvaća marke adidas, Reebok, TaylorMade-adidas Golf i Rockport, globalni vođa u industriji sportske opreme i nudi širok portfelj proizvoda. Proizvodi adidas Grupe su dostupni u skoro svakoj državi svijeta. Poslovanjem kompanije i njenih više od 80 podružnica upravlja se iz središnjice Grupe koja se nalazi u gradu Herzogenaurach u Njemačkoj.


2007.

Reebok predstavlja Run Easy, jednu od najširih kampanja trčanja u povijesti brenda. Cilj kampanje bio je nadahnuti potrošače diljem svijeta da ispune svoj potencijal i slave svoju individualnost. Poruka kampanje bila je da dok brojni drugi brendovi trčanje prikazuju kao „krv, znoj i suze“, Reebok slavi druženje, užitak i radost trčanja – Run Easy.

Osim toga partnerstvo kompanije Reebok i NHL-a bilo je u samom središtu s predstavljanjem Rbk Edge Uniform System, potpunog redizajna i tehnološkog unaprjeđenja NHL dresa i proslavom otvaranja NHL Powered by Rbk maloprodajnog dućana u New Yorku.

Reebok je pokrenuo i marketinšku kampanju There are Two People in Everyone za drugu polovicu 2007. u odabranim regijama. Globalna marketinška kampanja naglašava Reebok kao brend s originalnim stavom, koji slavi individualnu ravnotežu između sporta i života. Kampanja u kojoj sudjeluju međunarodne sportske zvijezde Allen Iverson, Yao Ming, MS Dohni i Nicole Vaidisova naglašava da sportaš nije samo sport kojim se bavi, već da su te osobe puno više od toga.


2008.

Reebok je lansirala globalnu marketinšku kampanju Your Move u ožujku 2008. i unaprijedila poziciju te trgovačke marke kao brenda koji slavi individualnost i podržava one koji biraju stvari raditi na svoj način. Kao globalna brendovska kampanja Your Move je zamišljena kao poziv ljudima da budu vjerni sebi kako u sportu, tako i u životu. Reklama what’s your move? bila je doslovni prikaz te filozofije: ključni sudionici Thierry Henry i Alexander Ovechkin pokazali su nam kako oni to rade i pozvali ljude da pokažu svoje trikove.

U ljeto 2008. Reebok i vozački as Lewis Hamilton najavili su višegodišnje partnerstvo na spektakularnom 3-D eventu u Amsterdamu, europskoj središnjici kompanije. Reebok je tom prilikom predstavila The Athlete within the Driver i dala medijima jedinstvenu priliku vidjeti Hamiltonov zahtjevni režim održavanja forme. Hamilton je pokazao kako su mu Reebokove Smoothfit tenisice i odjeća za vježbanje pomogli u odrađivanju najboljih treninga u karijeri.


2009.

U veljači 2009. Reebok je predstavila program vježbanja Jukari Fit to Fly, prvi u nizu inicijativa proizašlih iz novog dugoročnog partnerstva sa slavnom skupinom Cirque du Soleil. Jukari Fit to Fly čini fitnes ponovo zabavnim uvođenjem sasvim novih pokreta. Program je osmišljen za posebno dizajniranu spravu nazvanu FlySet. Rezultat je trening koji daje osjećaj letenja uz istovremeno jačanje i istezanje tijela putem vježbi kondicije, snage, ravnoteže i jačanja trbušnjaka.

Reebok iste godine predstavlja liniju obuće EasyTone. Revolucionarnu i sasvim novu patentiranu tehnologiju stabilnosti osmislio je inženjer koji je prethodno radio za Američku svemirsku agenciju NASA.


2010.

Reebok 2010. predstavlja liniju ZigTech osmišljenu tako da omogućuje čuvanje energije i njen povrat na način koji sportašu korak čini mekšim i elastičnijim. Jedinstven ZigTech potplat sačinjen je od inovativne lagane pjene tehnološki unaprijeđene i oblikovane u efektan geometrijski zig-zag oblik. Jedinstveni potplat apsorbira energiju nastalu pri doticaju pete s podlogom i šalje energetski val dužinom cijele tenisice koji pomaže sportašu u kretanju naprijed sa svakim korakom.
Brend je najavio i dugoročno partnerstvo sa NBA zvijezdom Johnom Wallom. Centar kluba Washington Wizards predstavio je ZigSlash tijekom NBA sezone 2011.-2012.


2011.

Reebok 2011. započinje dugoročnu suradnju s jednim od najvećih fitnes pokreta našeg vremena. CrossFit pokret je iskustvo koje eliminira anonimnost velike dvorane, u trening unosi zabavu stvaranjem zabavne i motivirajuće zajednice ljudi, a daje nevjerojatne rezultate.
Reebok je najavio i dugoročno partnerstvo s producentom, umjetnikom i dizajnerom Swizzom Beatzom. Swizz je iskoristio svoj talent za inovaciju, modni dizajn, glazbu i umjetnost kako bi 2011. pomogao lansirati kampanju Reethym of Lite.

Osim toga, Reebok predstavlja RealFlex, prvu tenisicu za trčanje i vježbanje dizajniranu na način koji potiče prirodno kretanje. RealFlex ima 76 pojedinačnih senzora strateški raspoređenih po potplatu, koji se savijaju, okreću i šire i na taj način podržavaju prirodan pokret stopala.


2012.

Kompanija Reebok se u 2012. uspjela pozicionirati na fitnes tržištu s prvom ikad marketinškom kampanjom usmjerenom na CrossFit. Brend je signalizirao da se nešto novo događa sloganom The Sport of Fitness Has Arrived, a funkcionalni fitnes, odnosno CrossFit, izabran je kao predvodnik novog smjera razvoja brenda.
Reebok je predstavio i novi maloprodajni koncept koji savršeno prikazuje novi smjer razvoja brenda. Predstavljen je maloprodajni koncept Reebok FitHub, uključujući prvi FitHub u Sjedinjenim Američkim Državama, luksuznu Reebok FitHub Fifth Avenue trgovinu povezanu s trgovinom Reebok CrossFit Fifth Ave. CrossFit.


2013.

Reebok je 2013. predstavio novu marketinšku kampanju Live With Fire, nastavljajući globalnu misiju fitnes brenda usmjerenu na promjenu percepcije i iskustva fitnesa među ljudima. S ovom kampanjom Reebok je pokazao kako fizička aktivnost može nadahnuti ljude da budu strastveni, motivirani i da vode svrhovit život i budu inspiracija drugima. Kampanja Live With Fire slavila je ljude čiji životi su transformirani zahvaljujući aktivnom stilu življenja te je na taj način spojila fitnes i lifestyle marketing brenda.

Reebok 2013. zasniva dva bitna partnerstva koja će potvrditi i učvrstiti vodeću globalnu poziciju brenda u svijetu fitnesa. Reebok se udružila s jednom od vodećih svjetskih utrka izdržljivosti Spartan Race i s najvećim organizatorom grupnih programa vježbanja u dvorani Les Mills. Te dvije suradnje su ključne za segmente poslovanja usmjerene na trčanje i dvoransko vježbanje i daljnji razvoj i napredak.

Reebok je predstavila i nove linije obuće i odjeće uključujući Reebokovu liniju fitnes odjeće ONE Series i liniju obuće ONE Series Running.

U 2013. kompanija predstavlja Reebok ONE, prvu globalnu internetsku mrežu te vrste za fitnes profesionalce. Reebok ONE omogućuje korisnicima razmjenu znanja, davanje savjeta i daje im inspiraciju za daljnji rad.