08.06.17

Trči s ciljem!

Tomislav Jurak

Želiš nove Reebok tenisice za trčanje? Istrči najbolji rezultat u našem #reebokfithubzg izazovu ove subote 10.06.2017. od 16 do 20 h u Reebok Fithubu u Arena Centru Zagreb i tvoje su!

Kako bi ti olakšali odabir Reebok tenisica za trčanje, naš edukator će te upoznati sa svim njihovim karakteristikama.

  • DSC_0058
  • DSC_0065
  • DSC_0092
  • DSC_0130

Prošle subote Tomislav Jurak, CrossFit L2 trener i profesor kineziologije, otkrio nam je 5 ključnih stvari koje bi svaki trkač trebao znati. Evo kako je to prošlog vikenda izgledalo na #reebokfithubzg:

Što je trčanje?

Trčanje se definira kao monostrukturalna ciklička aktivnost. Iako ta definicija zvuči kompleksno, riječ je o vrlo jednostavnoj i potpunoj definiciji onoga što trčanje jest.

Jedinstvena struktura koja se ciklički ponavlja kroz neki vremenski period.

Želimo li biti potpuno doslovni, onda trčanje možemo definirati kao vrstu translacijskog kretanja od točke A do točke B.

Kad govorimo o strukturi koja se ponavlja, moramo i objasniti od čega se ona sastoji.

  1. Faza prednjeg zamaha
  2. Faza prvog kontakta s podlogom (amortizacija)
  3. Faza odraza
  4. Faza stražnjeg zamaha

Iznimno je bitno da svoju tehniku trčanja usavršavate stalno. Prvo kao zasebne vježbe kao što su:

  1. Niski skip
  2. Visoki skip
  3. Grabeći korak
  4. Skokovi s noge na nogu

Nakon što ih usvojite, one vam mogu biti odličan alat u zagrijavanju.

Isto tako, moram priznati da se česta pojava ozljeda u rekreaciji često veže uz trčanje. Kada bi pobliže pogledali strukturu i vrstu tih ozljeda, naišli bi vrlo često da je nepoznavanje tehnike primarni razlog zbog čega se bolovi javljaju.
Moja vam je preporuka da gore navedene vježbe radite prije svakog trčanja. Njihova vrijednost se očituje što svaka od njih naglašava jednu od 4 faze trkačkog koraka koje smo gore naveli.

Mi smo se na predavanju najviše zadržali na 5 ključnih točaka važnih kada počinjete trčati.

Zero2Hero

5 ključnih stvari koje trkač treba znati

  1. Ispravna tehnika trčanja
  2. Važnost posture tijela tijekom trčanja
  3. Prevencija ozljeda
  4. Važnost ispravnog odabira tenisice
  5. Što nakon treninga trčanja

1. Kako što smo već prije naveli, trkački korak se odvija u 4 faze s fazom leta izmedju faze 2 i 3. Kada gledate atletska natjecanja, možete vidjeti vrhunac takve izvedbe koja pruža atletičarima postizanje vrhunskih rezultata. Cilj rekreativaca bi trebao biti usvajanje trčanja kao cjeloživotne navike. To će nam osigurati zdravo srce i pluća, bolje raspoloženje, otpornost na stres i jače kosti.

2. Postura se definira kao položaj tijela koje ono ima u odnosu na prostor, podlogu i međusobne dijelove. Iliti stručnije rečeno: “Dobra postura je stanje mišićne i koštane ravnoteže koja štiti potporne strukture tijela od ozljeda bez obzira na stav.”

Što su ti odnosi ekonomičniji to tijelo ima bolju posturu. Isto tako, tijelo dok trči mora zadržati svoju stabilnost na dijelovima gdje je to potrebno (kralježnica, koljeno, lakat i gležanj) i mobilnost gdje je to potrebno (kukovi, ramena). Sinergijom stabilnosti i mobilnosti, kralježnica zadržava neutralan položaj te tako postaje otpornija na ozljede, a trkačka tehnika bolja i ekonomičnija.

3. Prevencija ozljeda je usko vezana uz usvajanje tehnike, ali isto tako i na količinu i težinu trkačkog treninga. Početnicima se savjetuje da polako doziraju kilometražu i brzinu svog trčanja. Posebno u trenutku kada cijeli dan provedete u sjedećem položaju.

4. Odabir tenisica 100% ovisi o tome kako trčite, kojim dijelom stopala imate prvi kontakt s podlogom (amortizacija) te kako se odražavate od podloge. Ono što je isto tako bitno jest koliko pretrčite kilometara u jednom treningu i na kojoj podlozi. Tenisice za kraće dionice tipa Print Run 2.0 su mekše, fleksibilne i prepune malih čepića na džonu kako bi ta fleksibilnost bila još više izražena. Ako trčite duže dionice (cca 10 km) tada vam je potrebna tenisica koja će cijelo vrijeme pružiti udoban kontakt s podlogom s blagim povišenjem na peti. Kao Harmony Road tenisica. A kada trčite po neravnom terenu tada vaš izbor pada na All Terrain Freedom. Jer ne želite razmišljati o tome da li će vam stopala proklizati po terenu kada ste najumorniji. AT Freedom izgrađena je kako bi vam omogućila sigurno i zabavno trčanje po svim prirodnim terenima. Od trčanja u šumi do planinarenja po Sljemenu.

Perjanica ponude uključuje sve tri tenisice za svaki tip trkača.

Tomislav Jurak

#Reebok