03.02.17

Prvog siječnja započinjem vježbati

Krunoslav Jurjević, Orlando

Novogodišnje odluke

Prošlo je nešto više od mjesec dana od ulaska u novu godinu. S prvim danom siječnja, stižu i novogodišnje odluke. Dvorane su pune, ljudi se znoje i skidaju „dodatan teret“ nakupljen tijekom blagdana. Kombinacijom vježbanja i raznih dijeta nastoje provesti novogodišnje odluke koje su izrekli u ponoć pod svjetlima vatrometa. „Od danas treniram i pazim što jedem.“ Povećani broj posjetitelja još je veći nakon što završe dječji praznici, a skije pospremimo u podrum do sljedeće sezone. Ako promatramo fitness centre ili kolokvijalno teretane, one se mijenjaju konstantno. Kako se mijenjaju ljudi koji dolaze u teretane, tako se mijenja i njihova slika u javnosti. Prije je bilo uvriježeno mišljenje kako je fitness samo za muškarce. Žene su pretežno išle na grupne treninge s ciljem skidanja kilograma. Moram priznati da ostaci takvog razmišljanja i dalje „opsjedaju“ prostor OrlandoFita kao duh prošlosti. Naš prostor nije zamišljen kao mjesto za nabildane muškarce koji se promatraju u ogledalima i „šepure“. Mi smo moderan centar u kojem je omjer muškaraca i žena gotovo pa podjednak.

  • FitGen_1
  • ORL_GG2
  • GG
  • _DSC9468
  • _DSC9450
  • _DSC9442
  • _DSC9438
  • _DSC9421
  • Dalia Fisher
  • _DSC9414
  • Orlando GG
  • _DSC9463

Better version of me

ili motivi za vježbanje

Motivi za vježbanje uvelike su se promijenili u zadnjih nekoliko godina. Dok je prije osnovni motiv bio izgled, danas je to zdravlje. Mijenjanjem svijesti o pozitivnim učincima vježbanja na psihofizičko zdravlje, dolazi do sve snažnijeg osvješćivanje veze između vježbanja i prehrane. Kada se vježbanje i prehrana uravnoteže, dolazi do optimalnih rezultata. Da se ne zavaravamo, i dalje je glavni motiv vježbanja postizanje željenog izgleda. Još uvijek su prije ljeta najveće gužve i ljudi najviše treniraju. Međutim, sve više ljudi vježbanje uvrštava u svoj svakodnevni život. Suvremeni način života traži od nas da budemo što „savršeniji“ u svim segmentima života. To na određeni način predstavlja i breme koje nosimo. Sve više ljudi shvaća kako ih vježbanje čini produktivnijim, zdravijim, a sve to kao nuspojavu ima i bolji fizički izgled.

FitGen

ili novi izazovi

Fit generaciju opisao bih kao grupu ljudi koja je nadišla motivaciju kao ključan razlog za vježbanje. Umjesto toga, vježbanje za njih postaje navika; navika koje je duboko ukorijenjena u svijest kako je naše tijelo najbolje oruđe koje posjedujemo. Fit generacija je na početku obuhvaćala uski krug ljudi, ali se s vremenom razvila u „struju“ koja postaje sve snažnija u našem društvu. Profil fit generacije je raznolik. On obuhvaća sve skupine, od studenata do poslovnih ljudi koji rade čak i do 16 sati dnevno. Visoko su motivirani, spremni prihvatiti nove izazove, vrlo dobro znaju što žele i u tom pogledu zahtijevaju maksimum od sebe i drugih uključenih u proces vježbanja. Priznaju i prihvaćaju svoja ograničenja, ali na njih gledaju kao na izazov. Svi se informiraju o zdravom načinu životu i trude se što pravilnije hraniti. Minimalno vježbaju tri puta tjedno i treniraju tijekom cijele godine. Uzimaju pauzu za ljeto, ali nakon povratka s odmora vraćaju se treniranju.

Hormon sreće

ili kada vježbamo

Iz iskustva vidim kako se sve više ljudi odlučuje trenirati prije posla u jutarnjim satima i to redovito. Njihova iskustva govore kako ih trening prije posla bolje priprema za dan koji je ispred njih. Dokazano je da vježbanje utječe na povećanje lučenja endorfina, tzv. hormona sreće. Samim time, ljudi ulaze u radni dan zadovoljniji, produktivniji i spremniji za nove radne pobjede. Ako nemaju mnogo vremena, odrade „cardio“ trening u trajanju od pola sata i kreću na posao nasmiješeni i puni elana. Konačno se i u Hrvatskoj polako počinju „aktivirati“ ljudi u pauzi za ručak, iako je to još uvijek osjetno manji broj nego u drugim državama. Ljudi koji u pauzi za ručak odrade trening kažu kako im je to idealan predah od posla ili predavanja. Poslije treninga uzimaju shake ili neki oblik zdravog ručka. Budući da nisu svi „jutarnji tipovi“ ili imaju obaveze koje moraju obaviti ujutro (voziti djecu u vrtić ili školu), a u pauzi za ručak ne stignu odraditi trening, većina ljudi se odlučuje vježbati nakon posla. I to je vrijeme kada su najveće gužve u fitness centrima. Tada fitness živi „punim plućima“ i pokazuje svoje pravo lice.

Solo vs. group

ili kako vježbamo

Neki ljudi više preferiraju grupne treninge, jer ih motivira vježbanje u skupini, dok se drugi odlučuju za individualne treninge. Grupni programi vježbanja povezuju ljude, pogotovo ako treniraju zajedno tri do četiri puta tjedno. Stvaraju se nova prijateljstva koja ne ostaju samo na druženjima u fitness centrima. To dovodi do toga da ljudi dolaze na trening zbog grupe koja ih gura i potiče da i dalje vježbaju. Primjerice, na indoor cyclingu se nakon sata uspoređuju prijeđeni kilometri i potrošene kalorije. Nakon Pumpa popularnog LesMillsa zbrajaju se ukupni brojevi ponavljanja za pojedinu mišićnu grupu. Razni funkcionalni programi izvlače još više od vježbača. Vježbači se natječu jedni protiv drugih tako da pokušaju napraviti što veći broj pravilnih ponavljanja ili da naprave određeni trening u što kraćem vremenu. Grupa nas dodatno motivira da izvučemo najbolje iz sebe. Natjecateljska atmosfera je motivirajući čimbenik koji privlači sve veći broj vježbača. Osjećaj da su dali sve od sebe i završili trening je izvrstan.

Pametni treneri

ili gadgeti vs. ljudi

Tablete i pametne telefone možete pronaći gotovo kod svih vježbača, pogotovo kod onih koji su odlučili vježbati sami. Neki gadgete koriste za slušanje glazbe, neki za obavljanje posla, ali većina ih koristi zbog aplikacija koje im pomažu prilikom vježbanja. Na tržištu je zaista veliki broj aplikacija koje nude brojne mogućnosti – od različitih tabata i Hiit treninga, do stotina vježbi za ciljanu grupu mišića. Koliko god aplikacije bile korisne i svestrane, one nikada neće moći zamijeniti stručnu osobu koja trening prilagođava isključivo vama, ukazuje i ispravlja moguće greške te tako sprječava eventualne ozljede. Gotovo svi fitness centri imaju trenere koji vam stoje na raspolaganju. Ne ustručavajte se pitati ih za savjet. Ponekad nismo ni svjesni pogrešnih pokreta koje izvodimo prilikom vježbanja, niti činjenice kako oni mogu dovesti do ozbiljnih ozljeda. Zbog toga, uvijek zatražite savjet trenera.

Putovanje od tisuću milja počinje prvim korakom

ili rušenje vlastitih granica

Od ranog jutra možete vidjeti vježbače koji trče ili veslaju određenu kilometražu. Neki se pripremaju za biciklističke utrke, neki za triatlon. Popularnost Crossfita sve je veća i prisutna je u svim segmentima. Kod ljudi koji prakticiraju takav tip treninga vrlo je važno pravilno izvođenje vježbi i doziranje opterećenja, jer u suprotnom može doći do ozbiljnih ozljeda. Trenutno se kolege i ja pripremamo za Spartan Race i uživamo u tome. Promijenili smo način treninga, jer znamo kako nas čeka nešto novo – znamo što, ali zapravo ne znamo. Ideja da rušimo vlastita ograničenja vuče nas prema „nedostižnim“ ciljevima. Kao što je Lao Tse rekao, „Putovanje od tisuću milja počinje prvim korakom“.

Krunoslav Jurjević, Orlando

Vezani sadržaji

Ragnar Relay osvaja Englesku

Tomislav Jurak 11.09.2017.

CrossFit Igre – Desetljeće jednog sporta

Tomislav Jurak 25.07.2017.

Volim to sirovo

Amika Tomčić 27.06.2017.

Foamrolling

Martina Ostojić aka Freckles In My Mind 02.06.2017.

#Reebok